- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (174 opinie)
- 2 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (38 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (110 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (77 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (176 opinii)
- 6 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (102 opinie)
Użyli miejskiego logo. Trafią do prokuratury
Firma sprzedająca garnki i inne sprzęty podczas tzw. spotkań degustacyjnych, bezprawnie użyła logo Gdyni w przesyłkach reklamowych. Urzędnicy postanowili zgłosić to do prokuratury, bo dobre imię miasta nie po raz pierwszy zostało wykorzystane w podobny sposób.
- To może wskazywać, że celem jest sprzedaż bezpośrednia akcesoriów kulinarnych lub innego wyposażenia gospodarstw domowych. Odbywa się to zawsze w otoczce wielkiej wygranej i przy wykorzystaniu wszelkich chwytów socjotechniki. Niestety, takie praktyki, mimo że naganne, są wciąż legalne - przyznaje naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji Grażyna Pilarczyk.
Próbowaliśmy skontaktować się z przedstawicielami wysyłającej zaproszenia spółki AMFRHO Enterprise, ale niełatwo znaleźć do niej jakikolwiek działający numer telefonu. Wybraliśmy się więc do siedziby, bo zarejestrowana jest przy ul. Starowiejskiej w Gdyni - tam również nikogo nie zastaliśmy. Z KRS można się jedynie dowiedzieć, że w zarządzie spółki są trzy osoby z zagranicy. Nie udało się nam więc dowiedzieć na jakiej podstawie przedstawiciele spółki wykorzystali logo miasta.
Czy chcieli podkreślić wagę komunikatu? Pokazać, że współpracują z miastem? Przekonać do swoich produktów? Tego nie wiemy, ale wiemy, że zajmą się tym śledczy. Prezydent Gdyni skierował bowiem do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.
- Miasto Gdynia jest oburzone takimi praktykami. To, co w naszym odczuciu jest absolutnie nielegalne, to użycie logotypu miasta Gdyni na kopercie i to w tym samym miejscu, w którym ten logotyp jest umieszczany na przesyłce urzędowej. Dodatkowo został użyty zwrot "WAŻNE. Dla wszystkich mieszkańców". Jest to złamanie ustawy o prawie autorskim, stosowanie zasad nieuczciwej konkurencji i wreszcie zwykłe oszustwo - podkreśla Grażyna Pilarczyk.
Wykorzystanie logo miasta zdarzyło się nie pierwszy raz. Do tej pory w nieuprawniony sposób z logotypu Gdyni korzystali m.in. organizatorzy imprez, targów i koncertów, a nawet... niektórzy dziennikarze, którzy na komercyjnych portalach informacyjnych oraz swoich wizytówkach umieszczali herb i logo Gdyni.
Opinie (107) 2 zablokowane
-
2017-01-17 11:19
nareście (1)
może w końcu ktoś oficjalnie pogoni tych naciągaczy na poduszki, kołdry odkurzacze, fotele masujące, garnki, witaminy itp. szkoda mi tych starszych ludzi, nie wszyscy mają kogoś obok siebie kto im wytłumaczy ,że to oszustwo. Gdynio zrób z tym porządek.
- 18 2
-
2017-01-18 10:10
chciałaś napisać Polsko i Rządzie dobrej zmiany zrób z tym porządek
- 1 0
-
2017-01-17 11:27
bardzo smerfnie postąpili garkotłuki...
- 7 1
-
2017-01-17 11:27
Proponuję pozew przeciwko kibicom lechii
- 1 7
-
2017-01-17 11:34
bardzo dobrze !!!
teraz należy u*upić naciągaczy !!!
- 5 2
-
2017-01-17 11:56
akurat w obecnych czasach, za szczurka nazwa nie kojarzy się dobrze
- 7 3
-
2017-01-17 11:58
Wstydziłbym się użyć tego logo.. (2)
Ponoć to te garnki są trwalsze niż obietnice włodarzy..
- 14 7
-
2017-01-17 21:23
Pilnuj swojej Raduni, bo Ci odpłynie. . . (1)
- 3 2
-
2017-01-17 22:16
Klonie
Pisz za siebie
- 1 0
-
2017-01-17 12:03
Nie bronię handlarzy...
Pani Pilarczyk z Urzędu Miasta taka ostra i bezkompromisowa, ciekawe co by miała do powiedzenia o aferze z opłatami za parkowanie i świętymi krowami z urzędu .
- 17 0
-
2017-01-17 12:17
dobre imię miasta
coś co nie istnieje zostało wykorzystane, brawo
- 8 4
-
2017-01-17 12:19
Powiazanie bardzo dobre
Tu i tu ludzie bez kregoslupa...
- 9 1
-
2017-01-17 12:21
Takie garnki, koldry czy inny przeplacony o 10.000% szmelc kupuja emeryci pardujacy na wiecach alimenciarza hochsztaplera. To jest target wypisz wymaluj
- 8 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.