• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Celnicy przejęli 55 tys. litrów paliwa

Michał Sielski
18 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • W niektórych przypadkach paliwo przewożone jest w cysternach, których dokumenty świadczą o przewożeniu oleju czy nawet mleka.
  • W niektórych przypadkach paliwo przewożone jest w cysternach, których dokumenty świadczą o przewożeniu oleju czy nawet mleka.

Celnicy z Pomorza przejęli 55 tys. litrów nielegalnego paliwa. Przestępcy próbowali sprzedać je, pomijając zapłatę podatku VAT i akcyzy. Grozi im grzywna, a maksymalna kara za to przestępstwo to pięć lat więzienia.



Kupiłeś kiedyś paliwo poza stacją benzynową?

Poszukiwanie nielegalnego paliwa, to w ostatnich miesiącach jeden z priorytetów Służby Celnej na Pomorzu. I efekty widać od razu. To przejęcie ponad 55 tys. litrów benzyn i ropy (w zależności od wielkości pojazdu, zmieści się ona w 2-4 cysternach), która nie trafi do dystrybucji w województwie. Wartość przejętego paliwa szacuje się na ponad ćwierć miliona złotych.

Kontrole odbywają się nie tylko w Trójmieście, ale na terenie całego województwa pomorskiego. Celem jest zapobieganie uszczupleniom dochodów Skarbu Państwa w zakresie podatku akcyzowego i podatku VAT.

Sprawdź ceny paliw na stacjach w Trójmieście.

- Szara strefa w obrocie paliwami płynnymi to ograniczenie bezpieczeństwa paliwowego państwa oraz obniżenie wpływów do budżetu, a także rozchwianie rynku i hamowanie inwestycji. Oszustwa w obrocie paliwami to również główny problem rzetelnych producentów i dystrybutorów, którzy odnotowują straty spowodowane nieuczciwą konkurencją. Istotną kwestią są także problemy z jakością nielegalnego paliwa. Substancje stanowiące składniki paliwa, o którym mowa, mogą poważnie uszkadzać nasze pojazdy - przestrzega mł. asp. Marcin Daczko, rzecznik prasowy Izby Celnej z Gdyni.
Za nielegalny obrót paliwami grozi kara grzywny lub kara pozbawienia wolności do pięciu lat. Grzywnę określa się na podstawie tzw. stawki dziennej, która nie ma jednak stałej wartości. Wynosi obecnie od 61,67 zł do 24 tys. 666 zł i 66 groszy. Za handel paliwami bez akcyzy grozi kara do 720 stawek dziennych, którą określa sąd, badając m.in. status materialny skazanego.

Opinie (88) 1 zablokowana

  • Zwolnić ich jak Luba!

    Niech robią grzecznie dalej to co im najlepiej wychodzi.

    Przykład idzie z góry...

    • 0 0

  • (8)

    Przez 500+ i inne socjalne rozdawnictwo nikt już nie chce pracować w małych firmach. Ogłoszenia wiszą miesiącami a jak da się ofertę do Urzędu Pracy to przychodzą tylko po wpis, że nie ma dla nich pracy. To jest dramat, małe firmy niedługo upadną.

    • 8 17

    • a ile im placisz i jaki jest stosunek Twojego zarobku do pracownikiem ? (4)

      • 10 2

      • No jak to jaki (?) (3)

        właścicel jeździ nowym q7, a pracownik Golfem II

        • 6 2

        • (1)

          I co w tym złego?

          • 5 1

          • jak dalej bedzie tak płacił to juz nie bedzie jezdzil nowym q7 .. a na zmywak na zachodzie

            • 4 1

        • Golf II to teraz niezły rarytas i klasyk. Pracownik co najwyżej może jeździć Golfem IV lub V.

          • 3 2

    • Witam

      Nie jesteś jedyna osoba z tym problemem

      • 2 1

    • To stawki podnieś.

      • 0 2

    • a czemu ?

      Tak słabo płacą w małych firmach ze jak dostana 500 zl to im sie pracowac nie oplaca

      • 0 0

  • lotos. bp. shell (2)

    Wszystkie te cysterny widywałem na rafinerii Gdańskiej. Pytanie po co?

    Ściema jak każda inna wajcha...

    • 5 3

    • a gdzie miałeś widzIeć LOTOS jak nie na R.G ? / hahahahahah /

      a OBCE, TO myślałeś, ze oni z np UK sobie na stację wożą paliwo ? / hahahhaha /

      Wszystkie biorą w Gdańsku czy Płocku, reszta to marketing. Ważne czy stacja nie dolewa wody i nie ma starych zbiorników - bakterie wpływające na jakość paliwa. Stacja może też kupować w rafinerii gorsze paliwo , mniej oktan, i tak robią czasami stacje z marketów.

      i DLATEGO należy tankować na Lotosie albo na orlenie.

      Nawet Rosjanie u nas brali do swoich stacji w Polsce, ale i tak padli bo po sankcjach Polacy osikali ich stacje z 20 gr. taniej i tylko napisy po nich zostały na stacjach. Sprzedane od chyba roku są innej firmie, która ślizga najwyraźniej się na ruskim logo.

      • 2 0

    • A ci ty myślałeś że shell czy bp woda paliwo z zachodu?

      • 1 0

  • w d*pie mam Skarb Panstwa banda nierobow i zlodzieji chcecie zeby czlowiek przejmowal sie tym ze ktos ich okrada a co oni daja nam szarym eminencja

    • 8 5

  • To proste ....

    wraz z odejściem PO skończyła się era kapitalizmu postokragłostołowego czyli liberalnego wzorującego się na kapitalizmie południowoamerykańskim. Polegał on na róbta co chceta tylko nie dajta się złapać

    • 13 1

  • AHA (1)

    To dlatego się ich likwiduje ? (ups przepraszam PRZEKSZTAŁCA). Będą sprawniejsi i jak wejdzie KAS to przechwycą 100 tys litrów :-) Trzymajcie się Celnicy.

    • 4 2

    • celnicy i jawnogrzesznice

      wynik patologii organiacji spoleczenstwa

      w dobrze zorganizowanym - obie kasty bylyby niepotrzebne
      ew. marginalne

      • 0 1

  • 5 lat to zadna kara kara to powinna byc finansowa minimum pólmiliona !!!

    To by sie złodzieje nauczyli wtedy

    • 2 6

  • nie "przejęli", tylko "zrabowali" (3)

    Nakładanie akcyzy i konfiskata są niezgodne z naturalnym prawem własności prywatnej, i to celnicy - funkcjonariusze rządowi - są najbardziej niemoralną i przestępczą organizacją w tym całym procederze.

    • 18 7

    • Serce rośnie! (1)

      Jak dobrze, że w tym nieszczęśliwym kraju jeszcze są ludzie, którzy myślą tak jak Ty.

      • 2 1

      • polecam wywiad na kanale YT "Nam Zależy" z Martinem Lechowiczem, z 17.1.2017

        • 0 0

    • Szybciutko ogłoś to światu!

      • 1 1

  • jak widać,ten samotny celnik który od tygodnia

    stoi kolo Polifarbu jest tam nienadarmo...

    • 4 0

  • Dobrze że Zakon PC ukrócił to ruskie paliwo z Królewca. I Fajki z Wódką ruską to samo.

    Zawiera 15 x więcej siarki jak paliwo z UE... Ludzie zaoszczędzili złotówkę a budżet tracił ciężkie miliony... a jak to śmierdziało...! Plus inne koszty, jak dodatkowe kilometry po paliwo - zanieczyszczone środowisko, korki itd.

    Jak handlarze odpalali busy na koniec rynku w ELBLĄGU To mogłeś się udusić...

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane